ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

115Το Σεμινάριο είναι μια καλά οργανωμένη συγκέντρωση ατόμων (π.χ. μαθητών) με σκοπό να συζητήσουν, να κάνουν κριτική, και να εκθέσουν τις θέσεις τους σε σχέση με θέματα που παρουσιάζονται από ένα ή περισσότερα μέλη της ομάδας τους.

Κατά την εφαρμογή της Ατομικής Εργασίας διοργανώνονται σεμινάρια στα οποία οι μαθητές παρουσιάζουν:

  • Τις τεχνολογικές ενότητες.
  • Επιλέγουν την ενότητα μελέτης.
  • Επιλέγουν τα θέματα που θα μελετήσει κάθε μαθητής
  • Την εργασία τους (σεμινάρια προόδου)
  • Την ολοκληρωμένη εργασία τους στο τέλος της χρονιάς .

Τη διοργάνωση του σεμιναρίου την αναλαμβάνει κάθε φορά διαφορετικός μαθητής που χαρακτηρίζεται σαν υπεύθυνος σεμιναρίου.

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ  ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

Ο υπεύθυνος ενός σεμιναρίου φροντίζει:

Για την κατάλληλη διαμόρφωση της αίθουσας του σεμιναρίου. Τα θρανία θα πρέπει να τοποθετηθούν κυκλικά ή σε σχήμα «Π» ώστε ο κάθε μαθητής να αντικρίζει τους συμμαθητές του…..

  •  Να εξασφαλίσει οθόνη, μηχανημάτων προβολής κλπ. που απαιτούνται για τις παρουσιάσεις.
  •  Να τοποθετήσει πάνω στο τραπέζι, μπροστά από τους μαθητές, κάρτες με τα ονόματά τους.
  •  Να φτιάξει το πρόγραμμα του σεμιναρίου στο οποίο θα καθορίζεται η χρονική διάρκεια των ομιλιών, και των συζητήσεων – ερωτήσεων που θα ακολουθούν μετά από κάθε παρουσίαση. Το πρόγραμμα αυτό τυπώνεται και μοιράζεται σε αντίγραφα στους μαθητές.
  •  Να διανείμει στους μαθητές το έντυπο υλικό των παρουσιάσεων και αντιγράφων του προγράμματος στους συμμετέχοντες

Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου ο υπεύθυνος του σεμιναρίου που διευθύνει τη συζήτηση θα προσπαθήσει να:

  • Παροτρύνει τους συμμαθητές του για συμμετοχή στη συζήτηση.
  • Αποφευχθούν οι λογομαχίες μεταξύ των συμμετεχόντων.
  • Μονοπωλείται η συζήτηση από ορισμένους και μόνο μαθητές.
  • Τηρούνται τα χρονικά όρια

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΑΙ ΣΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

  1. Αρχίζοντας το σεμινάριο ο υπεύθυνος κάνει μια μικρή εισήγηση για το θέμα και περιεχόμενο του σεμιναρίου. Επίσης παρουσιάζει τον τρόπο και τους κανόνες βάσει των οποίων θα διεξαχθεί το σεμινάριο, καθώς και τους ομιλητές της ημέρας (αναφέρεται στο χαρακτήρα τους, στα ενδιαφέροντά τους στα θέματα που πρόκειται να παρουσιάσουν).
  2.  Ακολουθεί η παρουσίαση του πρώτου ομιλητή και ενός συντόμου σχολίου για το θέμα που θα διαπραγματευθεί.
  3. Ο μαθητής παρουσιάζει την εργασία του χρησιμοποιώντας εποπτικά μέσα.
  4. Μετά κάθε ομιλία διατίθεται χρόνος για να υποβληθούν ερωτήσεις στους εισηγητές.
  5. Στο τέλος του σεμιναρίου ο υπεύθυνος, θα πρέπει να εκθέσει τα συμπεράσματα του σεμιναρίου στα οποία κατέληξε η τάξη, να αναφερθεί (εφόσον είναι γνωστά) στα θέματα του επόμενου σεμιναρίου και να ζητήσει τη γνώμη του καθηγητή σχετικά με τη διεξαγωγή του σεμιναρίου ώστε να υπάρξουν οι απαιτούμενες βελτιώσεις στη διεξαγωγή του επόμενου.

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *